[MataroSensefils] Com adherir-hi un node?

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dll jul 14 16:21:31 CEST 2008

Bona tarda Isern,

Bàsicament et cal un aparell sense fils prou ben situat (el terrat o balcó
acostumen a ser bons punts) que et permeti enllaçar al node més proper: en
el teu cas el node de Cuba.

En el cas d'haver de comprar un Punt d'accés Wifi (la opció més habitual) és
interessant que el model que triïs permeti ser amplificat amb una antena.

La majoria d'aparells de la xarxa són Linksys WRT54G per diferents motius
però bàsicament pq el SO és un Linux i pots aconseguir millorar el rendiment
un 500% si t'hi poses una mica. El problema d'aquest model es que està
pensat per a interiors i pq la pluja i la intempèrie no el fagi mal bé l'has
de muntar dins d'una caixa estanca d'exteriors i fer baixar una cable de
xarxa fins al PC de casa, a part d'alimentar-ho elèctricament.

Pel teu cas i el de molts altres que s'hi vulguin afegir, potser amb això
n'hi ha de sobres:

http://www.wifisafe.com/productos.php?id=554

És un aparell d'exteriors amb antena integrada que val entre 0 i 80 € que
pot funcionar també com a client.
Un altre de les virtuds d'aquest aparell és que funciona amb POE, o sigui,
que amb el mateix cable de xarxa pots alimentar-lo elèctricament.

Hi ha d'altres opcions però potser aquestes dues són prou representatives.
Si trobes o tens algun altre dispositiu pots dir-nos el módel i veiem que
tal és.

Pel que fa al suport, es realitza de forma desinteressada pels mateixos
usuaris de la xarxa.

Espero que t'hagin sigut d'ajuda les meves explicacions.

Per a qualsevol cosa ja saps.

Jordi