[MataroSensefils] [semi-OT] generador eòlic

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dll ago 25 14:53:01 CEST 2008

Hola,

    Aureli, pel moment tot plegat ha sigut un parlar per la llista, però
encara no hem quedat en ferm per fer res ni ens hem trobat mai els
interessats.
    L'Albert proposa de trobar-nos el dissabte 6 (be, has dit 7, però
suposo que volies dir 6) per fer el muntatge. A mi no hem va be, perquè
justament el 6 he de baixar a Tarragona per un altre tema, com uns
aniria diumenge 7?
    Per altra banda, penso que ets extremadament optimista! penses
realment que sense haver-nos trobat mai podem quedar i muntar un
prototip d'aerogenerador el primer dia?
    Home, jo penso que si que ens podriem trobar per, primer de tot,
conèixer-nos, despres per començar a veure quin disseny fem servir,
quina informació tenim, quines possibilitats tècniques i econòmiques,
dividir tasques a realitzar, possibles millores en el disseny d'aquest
tio, si es que fem el que ha fet ell, que no és l'unic (com ara les
aspes, o com ara pensar en el sistema perque el cable a l'anar voltant
l'aerogenerador no s'entortolligui i s'hagi d'anar constantment a
desenbolicar-lo, que tinc una idea que us voldria comentar. O també si
fem servir algun sistema multiplicador per poder adaptar dinamos o
alternadors normals (de desballestament?), que necessiten velocitats de
gir més elevades per donar càrrega util, o potser fabricar directament
les dinamos amb imans permanents de neodimi, etc ...).
    No se, tant de bo puguem tenir un prototip operatiu tant ràpid com
tu penses, però jo no ho crec, la veritat.
    Albert, si vols podriem quedar en aquest taller que proposes de
Cabrera, però ens hauries de donar algunes dades més per trobar-lo (com
arrivar al polígon de Can Roibas, quin carrer/numero/nau un cop allà,
etc...). Per cert, no se si tothom hi pot arrivar facilment, però
m'ofereixo per fer de cotxe llençadora i passar a recollir gent aqui a
Mataró per anar cap a Cabrera.
    Be, sigui com sigui, ja tenim una proposta de dia i lloc per
trobar-nos, ja direu com us va.

> Dels components necessaris sembla que el més difícil d'aconseguir pot
> ser la dinamo. El de la web és un model antic que fa temps que no es
> fabrica. He preguntat a dicelma'c i un de similar sortiria per uns 200
> o 300 euros. O sigui que potser valdria la pena mirar de comprar-ne un
> de segona mà per 23$ a ebay, tal i com suggereix el noi de la web.
> Algú té compte a ebay i se'n vol encarregar?

El mateix noi de la web ja diu que són motors antics (de fet, no són
dinamos, però es poden utilitzar com a tals) i que ell en va trobar fa
temps a ebay per pocs dolars, però que ara és molt xungo trobar-ne. A
banda de que jo no començaria a comprar material fins que no tinguem
clar què i com ho volem fer, i com ho paguem tot això.

> Si tinguessim el material podriem quedar el dissabte 7 de setembre per
> a muntar i fer les primeres proves. Jo marxo de vacances aquesta
> setmana, però quan torni puc encarregar-me del material de la part
> mecànica.

Concretament, de quin material et pots encarregar? de les aspes? del
mastil? del rotor on es collen les aspes? de la cua? i encarregar-se del
material per tu vol dir aconseguir les peces bàsiques (com ara un tub de
PVC) o fabricar les  peces acabades (p.e. aspes)?
    Vinga, ens veiem amb una mica de sort el dia 7.

       Ermoi.