[MataroSensefils] Conectar a Xarxa Troncal

Enric enric a musaik.net
dij set 27 22:04:12 CEST 2007

En/na Jose Legido ha escrit:

>Hola!
>
>Vull crear un node a l'Escorxador i l'única xarxa que detecto es xarxatroncal.
>Algú em pot passar la configuració de com conectar-mi?

Salut,

quina bona noticia que s'uneixi un altre zona a Isern!!!
De fet, Cuba està enllaçada però només hi ha el node de zona, que és l'Ivan.

Seguint la linia, si reparteixes les ones des de l'Escorxador podries
posar l'essid: matarosensefils_Escorxador.

Aquesta és la configuració que hi ha a Isern.

Node Troncal d'Isern de Xarxatroncal:

Essid: xarxatroncal
IP: 10.35.168.35
Màscara: 255.255.255.224

Node Troncal d'Isern de matarosensefils_Isern:

Essid: matarosensefils_Isern
IP: 10.35.168.36
Màscara: 255.255.255.224

Tu t'has de connectar al de Xarxatroncal i t'hauries de posar una IP. Jo
no tocaria la de Palau i en posaria unes de noves, per exemple, la
10.35.168.48, que seria la següent que estava buida. Amb la mateixa màscara.

I per repartir per la teva zona utilitzàvem 32 IP's per zona, a tu et
tocaria
10.35.169.32---> 10.35.169.63
Començant per la 10.35.169.33 fins a la 10.35.169.62. I posant com a
màscara la de sempre, 255.255.255.224

Les rutes que caldria que poséssis al node de zona serien:

route add -net 10.35.168.128 netmask 255.255.255.224 gw 10.35.168.38 #
Pel node de Cuba, que està solet.
route add -net 10.35.168.96 netmask 255.255.255.224 gw 10.35.168.36 #
Pel node d'Isern.

No ser si m'he explicat amb els temes dels dos nodes, el de zona i el
troncal. Però si no ho veus clar, pregunta.

També haig de dir, que això a la llarga (o espero, a la curta) no serà
tant complicat perquè la gent que s'està currant el tema de la FreiFunk
ens ensenyarà a tots com fer-ho.

Aprofito per dir, que si en Jose ens pregunta això és perquè ens vam
trobat a la Fibra en el Vine i Pregunta que fem de tant en tant. I crec
que pot ser un punt de trobada. I sapigueu que cada dilluns ens trobem a
la Fibra i treballem temes tècnics i socials sobre noves tecnologies.
Tenim 5 ordinadors amb internet amb una Kubuntu instal·lada. Són
Celerons a 2,4Ghz i un a 3,2GHz. També hi tenim una videoteca amb 320Gb
de Disc dur on s'hi pot trobar moltes pel·lícules, documentals de caire
social i música diversa. De fet, és una petita copia de la sopa de
pedres que hi ha al sensefils d'Isern.
http://musaik.net

PD: Per cert, recordeu que d'aquí a dues setmanes hi ha el HAckmeeting,
que aquest any es fa a Gernika.
http://sindominio.net/hackmeeting