[MataroSensefils] Proposta de taller FreiFunk pel dissabtes tarda

Enric enric a musaik.net
dis abr 14 04:01:07 CEST 2007

En/na Jordi Clopés ha escrit:

>Bon dia,
>
>Fa uns dies varem quedar alguns llistaires per tal de tornar a fer
>feina.

Olé! Sabia que contagiarieu.

> [...]
>ja desplegats de la xarxa i posar-hi el firm Freifunk per tal de fer una
>xarxa amb malla.
>
>http://freifunk.net/wiki/FreifunkFirmwareEnglish
>
>L'idea seria anar migrant cada dissabte un d'aquests nodes:
>
>Cuba, Isern, Europa, Havana i Palau.
>
>Els de troncal anomenats "xarxatroncal" també.
>
>Posteriorment caldria anar migrant els aparells en mode client de les
>zones que estiguin operatius i per que no, contactar amb antics usuaris
>que tinguin el seu Linksys sense utilitzar per tal que el cedeixin per

És molt bon objectiu.

>Varem valorar que caldria tenir un lloc amb internet per anar fent
>aquests tallers els dissabtes tarda.
>
>Varem suggerir fer-ho a les Esmandies, encara  que desconeixem si tenen
>espai i internet disponible.
>
>Algú vol afegir algun comentari o proposar algun altre lloc? Algú
>proposa algun dissabte en concret per començar?

Com ja sabeu, i si no, ho explico, existeix un hacklab nòmada que ens
dediquem a socialitzar les noves tecnologies.
Ho fem reciclant màquines que es llencen i muntant xarxes molt ben
estructurades.
De moment tenim una web a mantenir, que és la del Centre Social Okupat i
Autogestionat La Fibra:
http://musaik.net
i després hem fet diversos tallers de Hardware, un parell
d'Instal·laccions i dos tallers sobre Asterisk.
Per cert, aquest dilluns hi ha una instal·lacció en que instal·lem
Kubuntu's als cinc ordinadors de l'aula i debians i varietats als
servidors. Per deixar-la amb accés a internet lliure per tothom i un
lloc per muntar cursos d'autoformació entre tots.
Per tant, tot aquest rotllo per convidar-vos a utilitzar la Fibra com
espai per muntar aquest tipus d'històries.

Per cert, jo estic a la zona d'Isern, som una dotzena i està funcionant
prou bé. Enviaré el correu d'en Jordi a la llista d'isern i a veure com
reaccionen. Però estem a oberts aquests canvis i a millorar l'extensió
de la xarxa. Penseu que tenim el Linksys de zona (antena omni), el que
uneix les diverses zones de Mataró (omni) i un altre LinkSys que apunta
cap a l'Havana (guiaones).
No tinc gaire temps, com tothom, però els dilluns al vespre ens trobem a
la Fibra per frikejar. Per cert, si algú coneix algun co.·lectiu , o
alguna zona de matarosensefils necessita un ordinador, farem un taller
de hardware per col·lectius perquè s'enduguin un ordinador. Tenim de tot
amb el reciclatge.