[matarosensefils] Electrònica , abans de la consola (era Re: Compartir es bueno llega al SIMO!!!)

Simó sim6 a 0k.hn.org
dll nov 21 16:56:02 CET 2005

Hola,

A Dilluns 21 Novembre 2005 11:01,
 Moisès Burset Albareda va escriure:
> vaig anar a comprar les resistencies de 100 ohms no sabia per
> quina potència (en el document tampoc ho deia). Jo les vaig
> posar de 0.25 watts i hem pregunto si no pot ser que siguin
> incorrectes i per això doni aquests errors de lectura.

Intensitat=arrelquadrada(Potència/Resistència)
Per una resistència de 100ohm i 0.25watt pot circular fins a
50mA sense que es cremi. La potència de les resistències indica
la quantitat de calor que poden dissipar. Doncs si circula més
intensitat massa estona es cremen.
Les resistències tenen un altre indicador anomenat tolerància.
Aquest el que indica és l'exactitud de la resistència. Les
normals (tres colors) son del 20%. En una de 100ohm indica que
el seu valor real estarà entre 80 i 120ohm. Un quart color plata
indica que la tolerància és del 10%, or 5% i vermell 2%.
El valor real és fix i es pot esbrinar amb un ohmímetre (o
multímetre, altrament dit tester). Si s'allunya massa del seu
valor nominal (100ohm) i el circuit és sensible pot generar
problemes.

Fins aviat.
A non-text attachment was scrubbed...
Name: no disponible