[matarosensefils]OPERACIÓ TEDDY: Compartir NO és Delicte

Simó sim6 a 0k.hn.org
diu nov 13 20:13:50 CET 2005

Hola,

Bé primer deixar clar que no em conec les lleis
i com més les llegeixo menys les entenc...

A Divendres 11 Novembre 2005 11:41,
 Luis C. Busquets Pérez va escriure:
> És el
> "Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, por el que
> se aprueba el texto refundido de la Ley de Propiedad
> Intelectual, regularizando, aclarando y armonizando las
> disposiciones legales vigentes sobre la materia." (amb una
> modificació del 1998) (LPI)
>
> article 102.a

Aquest article està dins el "TÍTULO VII - Programas de ordenador"

> i sobre mesures i procediments a.133 i següents.
>
> indemnitzacions reclamables a.135.

Aquests dins "TÍTULO VIII - Derecho "sui generis" sobre las bases
de datos"

> Et poden demanar el valor del programa i els danys i perjudicis
> (lucre cessant) per haver-lo subministrat x vegades (x
> multiplicat pel preu). Ara, no vas a la presó i no és un
> delicte. Has comès una infracció.
> Si aquells baixaven música, OK, quants CD's? 2? 2 x 30€ = 60€.
> És tot el que els pot caure. I evidentment cap pena de privació
> de llibertat ni detenir-los.

Per la llei la música no es tractada igual que el programari.

> La polícia només et pot detenir si comets delicte, o no et pots
> identificar (el temps necessari per a identificar-te), o si hi
> ha pel mig un delicte i, a més a més al cap de 72h t'ha de
> deixar anar si el jutge no autoritza que quedis detingut. No
> pot dir: "Saps què, anem, a ficar-lo 24 h a la presó perquè ens
> passa pels pebrots" (això era en temps de Franco)

Això ho dubto una mica:
En aquest cas es més rellevant qui porta la pistola i no pas què
diu la llei... Poder estar en una manifestació no autoritzada és
delicte... Segur que hi ha molts més casos que no conec...
però de passar passa (encara que estiguem en una democràcia).

> Sobre els drets constitucionals regulats al "Títol I" no conec
> cap sobre còpies privades. Són drets generals i segons quin
> està desenvolupat per llei/llei orgànica.

L'article 44 diu que tothom te dret a l'accés a la cultura.

No hi ha biblioteques a tot arreu, doncs es pot interpretar que
aquest accés es garanteix amb la còpia privada.

> De totes formes a la LPI es pot trobar un dret semblant i amb
> moltes limitacions (l'emule no està cobert).
> En concret l'a.100.2 diu que es pot sempre i quan sigui
> indispensable per a usar el programa!!

Crec que depèn del que vulguem copiar:

Jo no parlava de programari, per mi un binari no és cultura
(i semble que per els legisladors tampoc).

En aquesta mateixa llei en l'article 31 diu que les obres ja
divulgades podran reproduir-se sense autorització de l'autor
per ús privat del copista, sempre que no sigui utilitzada
col·lectivament, ni lucrativament, ni sigui programari. Sense
prejudici del dret de remuneració per la copia privada (que és
tot això de cobrar per fotocopiadores, CDs verges...).

Per cert si m'assabento que hi ha programari privatiu a la sopa
de pedres us denuncio, a la consciència de l'Enric xD

Fins aviat.
A non-text attachment was scrubbed...
Name: no disponible
Type: application/pgp-signature