[matarosensefils]OPERACIÓ TEDDY: Compartir NO és Delicte

Moisès Burset Albareda mburset a imim.es
div nov 11 17:32:00 CET 2005

Bones,

>El que em sembla que passa és que les cançons que compres tenen llicència
>per a ús privat i les que es posen a la ràdio, o són a la biblioteca són
>comprades però a un preu més car. Tenia un amic que treballava a ràdio
>Vilassar i així m'ho dèia. La ràdio pagava més pels CD's perquè eren
>especials per a poder-los posar a la ràdio, igual que quan compres una
>pel.lícula et diu que no és apta per a videoclub. Les que si ho són les
>compra el videoclub a un preu més alt.

Llavors encara m'ho poses millor, com saben si la copia que circula per
internet prové d'un particular o d'una institució pública amb dret a
transmetre la informació al public? Perque si una biblioteca pot
distribuir un determinat CD se suposa que la seva funció és arrivar com
a més gent millor, no? doncs com pot ser una infracció ajudar en aquesta
tasca a les biblioteques? Suposo que el problema real és la còpia, o
sigui, tu pots mirar una peli de la biblioteca publica, però no pots
copiar-la. Qualsevol distribució electrònica implica còpia, per tant,
una cosa com una biblioteca publica virtual amb tots els volums
digitalitzats seria fabulós per la cultura (fins i tot els politics hi
estarien d'acord, suposo) però no es pot fer per culpa de les lleis de
drets d'autor, que es van fer justament per protegir i incentivar la
creació i la cultura...
    Els temps han canviat i cal refer les lleis, però no en la direcció
que s'ha anat fent en els darrers anys, on els politics i legisladors
s'han venut als interessos de les multinacionals amb drets d'autor.
    Resumint, crec entendre (corregiu-me si m'equivoco) que la situació
legal actual es que si no has pagat per l'original no tens dret a copia
privada, però això no vol dir que no puguis descarregar-te la canço per
la que ja has pagat uns drets d'autor d'una xarxa p2p (el que és ilegal
no és la descàrrega, sino la persona que la baixa o la puja sense tenir
l'original). I què fem legalment amb aquelles cançons/pelis/documents
que ja no es poden comprar (per tant, no pots tenir l'original encara
que vulguis) però tenen drets d'autor?
    Apa, siau.

       Ermoi.