RE: [matarosensefils]OPERACIÓ TEDDY: Compartir NO és Delicte

Luis C. Busquets Pérez luis.busquets a ilidium.com
div nov 11 11:41:37 CET 2005

És el
"Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, por el que se aprueba el
texto refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, regularizando, aclarando
y armonizando las disposiciones legales vigentes sobre la materia." (amb una
modificació del 1998) (LPI)

article 102.a

i sobre mesures i procediments a.133 i següents.

indemnitzacions reclamables a.135. Et poden demanar el valor del programa i
els danys i perjudicis (lucre cessant) per haver-lo subministrat x vegades
(x multiplicat pel preu). Ara, no vas a la presó i no és un delicte. Has
comès una infracció. Si aquells baixaven música, OK, quants CD's? 2? 2 x 30
€ = 60€ (encara que hi ha molt a discutir a la baixa, ja sabeu com són els
advocats). És tot el que els pot caure. I evidentment cap pena de privació
de llibertat ni detenir-los. La policia només et pot detenir si comets
delicte, o no et pots identificar (el temps necessari per a identificar-te),
o si hi ha pel mig un delicte i, a més a més al cap de 72h t'ha de deixar
anar si el jutge no autoritza que quedis detingut. No pot dir: "Saps què,
anem, a ficar-lo 24 h a la presó perquè ens passa pels pebrots" (això era en
temps de Franco)

Imagino que deu haver algun reglament que ho desenvolupa però no el conec
(és fàcil trobar-lo per internet, però els reglaments canvien molt més que
les lleis i estan supeditats a aquestes)

Sobre els drets constitucionals regulats al "Títol I" no conec cap sobre
còpies privades. Són drets generals i segons quin està desenvolupat per
llei/llei orgànica. De totes formes a la LPI es pot trobar un dret semblant
i amb moltes limitacions (l'emule no està cobert).

En concret l'a.100.2 diu que es pot sempre i quan sigui indispensable per a
usar el programa!!