[matarosensefils] Aquesta és la seva neutralitat tecnològica

Fede fede a matarowireless.net
dij des 15 20:26:37 CET 2005

Pel que explica l'article del país crec que la proposta estava mal
formulada. No s'hauria d'exigir Programari Lliure a l'Administració: el
que s'ha de fer és cambiar la filosofia de treball. No s'han de PAGAR a
empreses perquè et facin un programa que només pots utilitzar de forma
limitada, s'ha de pagar perquè et desenvolupin una eina a mida i de la
qual en puguis fer el que vulguis. Seria com contractar una empresa
perquè et fes l'edifici d'una escola i en acabar aquesta es quedés els
plànols i t'obligués a contractar en ella totes les obres d'aquell
edifici (a no ser que el deixis d'utilitzar).

En aquesta nova filosofia de treball s'hauria d'exigir que els programes
que es fan per l'administració siguin transparents, de Codi Obert, amb
la possibilitat de modificar-lo i no haver de demanar permís per
poder-lo utilitzar i compartir. Resulta que coincideix amb la filosofia
del Programari LLiure?? Mira, casualitat... ja sabrien el que han de fer
les empreses amb software restrictiu per participar en concursos
públics. ;)

Qualsevol cosa que PAGA una administració hauria de ser d'ús públic en
la mesura del possible: s'entén que no anirem a utilitzar els pc's dels
ajuntaments perquè siguin financiats amb diners públics, però si que pot
ser interessant que d'una eina ofimàtica que ha estat encarregada i
PAGADA per un ajuntament se'n puguin beneficiar la ciutadania (els quals
l'han financiat realment amb els impostos).

I ja que hi som TAMBÉ aprofito per reivindicar la cartografia digital
lliure. De veritat que encara no entenc com un ajuntament pot
desenvolupar amb diners públics una cartografia digital d'un municipi i
després posar preu  per poder-la aconseguir un ciutadà.

De motius n'hi ha molts però els canvis en una societat sempre són
lents. En fi, per la salut mental dels informàtics espero que aquest es
produeixi aviat. :P

FEDE

El dj 15 de 12 del 2005 a les 18:06 +0100, en/na Esteve Olm va escriure: