[matarosensefils] Aquesta és la seva neutralitat tecnològica

Enric enric a musaik.net
div des 16 16:22:57 CET 2005

En/na Esteve Olm ha escrit:
> 2005/12/14, Jordi Clopés <jordi a matarosensefils.net>:
> .

No no ho és.

Jo no ho dic això.

> Ho sento Jordi, no acabo d'estar d'acord amb tú.

Doncs jo amb tu.

> No crec que prohibir software privatiu a l'administració pública sigui
> la millor manera per a promocionar-lo. Hi han altres maneres. A més
> que s'ha d'imposar per qualitat (que majoritariament ja en té) i un
> xic de publicitat.

No és prohibir-ho, és no utilitzar-lo.

> [...]
> milionaris a consultories que instalen un paquet que es baixen
> d'internet gratuitament, toquen quatre configuracions i a passar per
> caixa.
> Crec que en els concursos públics s'hauria de valorar positivament si
> part del pressupost de l'adjudicació es destina a fer donacions als
> desenvolupadors de projectes open source. Això sí que contribuiria a
> millorar la qualitat d'aquests i el seu ús.
> La gent que es curra aquests projectes bé que menja, i que jo sàpiga
> no existeixen forneries que proporcionin baguettes free (amb el sentit

Ho sento molt, estem parlant de l'administració pública, en principi de
tots. I utilitzant programari privatiu estem fomentant el monopoli d'una
gent que només busca guanyar diners, no pas fer més fàcil la gestió,
l'educació, l'administració dels nostres recursos.

Estem parlant de coneixement, d'eines, de comunicació, han de ser d'ús
públic, d'accés col·lectiu. No pot ser restringit. Imagina't que ara per
poder parlar amb el teu veí haguéssis de pagar un canon pel sot fet de
comunicar-te.

Ara mateix, qualsevol persona pot ser autònom en qualsevol gestió
informàtica utilitzant programari lliure. Fa 3 o 4 anys poder era més
difícil, ara ja no.

El que reconec és que per poder fer la migració cal utilitzar moltíssims
recursos per formar a la població. Però l'equació és molt senzilla. Si
dediquéssim tots els diners que s'estan pagant per llicències dins de
l'administració pública, per formar a tot el personal i les noves
generacions d'estudiants encara ens sobraria pasta per comprar més
ordinadors per les escoles i instituts.

Per tant, no vull veure programari privatiu ni en pintura.

> Esteve
>
> P.D. La declaració de renda d'aquest any passat ja es podia fer sota
> linux o sota mac (via web, no és el mateix menys dóna una pedra)

A mi m'ha costat moltíssim, ja ho vaig intentar l'any passat i m'ha
costat molt i molt, quant tenint un uindols és la mar de fàcil.
I a més fent objecció fiscal als pressupostos militars, no donant ni un
duro a l'exèrcit. (http://www.solidaries.org/ofiscal )

Vinga,

Salut i desbobediència!