[matarosensefils] Re: Principis de MataróSensefils

jordi jordi a matarosensefils.net
dim abr 26 17:24:55 CEST 2005

Si si, ja tardem en posar el wiki sota CC!!

dues coses:

1-Les CC a l'estat espanyol van per la versió 2.1.
La 2.0 tenia algunes inconcrecions/errades legals.

2-Per mi, la combinació de llicencies a escollir seria la by-sa.

Explico les raons:

-la de reconeixement d'autoria (by) és un dret irrenunciable a Europa, a
diferencia dels estats units on per exemple, per diners, un artista pot
renunciar a la autoria moral sobre la seva obra.

-Compartir per igual (sa), garantitza que en qualsevol posible
modificació/utilització de l'obra original, s'hagi de seguir compartint
sota la mateixa llicencia.O sigui, com la GPL.

-Jo no posaria la No-Comercial (NC) i deixaria a cada autor escollir la
llicencia CC que volgués. De fet, amb NC l'autor es reserva per ell els
drets d'explotació comercial, i jo no em vull reservar aquest dret...
si algú pot/vol treure algun benefici comercial de la difusió dels
continguts del nostre wiki, no tinc cap problema, sempre que segueixi
complint les altres dues condicions (by-sa)

Entenc que aquest tercer punt ja és força opinable, i que hi ha punts de
vista diferents, per això crec que és millor deixar escollir.

Potser el millor seria parlar-ho a la propera assamblea.

Si algú no coneix el tema de les Creative Commons, pot aclarir-se
mínimament amb aquesta animació:

http://cyber.law.harvard.edu/blogs/gems/ion/secreativo.swf

O amb aquest article:

http://www.matarowireless.net/article.php?story=2004101811020163

Jo prefereixo l'animació :-)

Vinga!

Jordi

--
 .''`.     Usuari Jabber:
: :'  :    jordi a xerrameca.mataro.sensefils