[matarosensefils] proposta de canvi de topologia

jordi a matarosensefils.net jordi a matarosensefils.net
dim oct 19 00:40:53 CEST 2004

> Hola Jordi,
>
> ¿Que? quieres convertir mi edificio en una central de comunicaciones
> ;-)

Efectivament, escorpia central del sonido patrocina la red de Mataró. :-)

> A ver si te entiendo, quieres decir poner otro AP troncal en Europa? y
> como lo conectamos a xarxatroncal? a través de la conexión ya
> establecida Isern-Europa?

Aixó mateix.

El rotllo seria possar un altre AP de xarxatroncal a via Europa (en mode
AP) i conectar-ho per ethernet al node de xarxatroncal que ja tens.
Aquesta és l'opció més "cara" però més eficient.

Seguiriem segmentant la xarxa i ja no tindriem tota la xarxatroncal
passant per un sol punt (=coll d'ampolla del backbone) sino que
distribuiriem part del tràfic entre els dos punts centrals.
Un altre manera seria possar els APs d'Isern i Europa de xarxatroncal fent
WDS entre ells i la resta de clients de xarxatroncal (Cuba i Molins,etc).Jo descartaria aquesta opció ja que se suposa que el backbone ha de
disposar de més ample de banda que les zones.Encara que millor estar
connectats, que no estar-ho.
Era previsible que tard o d'hora arrivariem a aquest punt.Però el model
que seguim li dona molta escalabilitat a la xarxa i ho hem d'aprofitar.Si comencem a penjar clients de xarxatroncal directament, o allarguem
xarxatroncal desde els APs d'altres zones, liarem un cristo de cal déu.

> ya me diras si lo he entendido... y si nó quedamos para un cafelito y
> lo  miramos con un papel enfrente ;-)

Quedem quan et vagi bé per comentar-ho Juan.I els que s'apuntin.

Vinga

Jordi