[MataroSensefils] Problemes amb pintar SN i Nodes a la web

Xavier Palacios palgubxa a gmail.com
dim gen 10 19:40:47 CET 2017

Bona tarda Srs,

us comento alguns problemes que em trobo a la web, que segurament sóc jo
que no ho faig bé, però no me'n surto, i fins fa poc sempre me'n sortia....

Algun problema ja s'ha comentat, però el repeteixo per què vull tenir les
solucions en un sol fil de respostes. gràcies per endavant.

A Òrrius hem creat alguns supernodes nous, tots ells estan fets seguint la
configuració d'equips que solem fer darrerament a Mataró i a Òrrius.
Específicament, el que fem és col·locar un router i connectar les antenes
en bridge amb vlans amb el router. D'aquesta forma, qui dóna sostenta el
rang d'IP's és el router, i no pas l'antena que fa d'AP. Quan l'antena que
fa d'AP també fa el routing, cap problema, però quan no.... ens trobem que
aleshores no ens apareix cap AP al llistat alhora de connectar clients.

Us poso els SN modificats i creats nous:

OrrMirador (https://guifi.net/es/node/59152):
Aquest s'ha modificat.
Si eliminaves una IP, estant el rang ple, seguia dient que estava ple i no
deixa assignar aquella IP, que sabem que està lliure, de nou a un altre
client.
Alhora, hem creat un nou rang al mateix SN, el qual no s'assigna als
clients.

OrrCasaDeLaLlum (https://guifi.net/es/node/91491):
Nou SN.
Esta format per un EdgeMAX+2 NB per enllaç troncal

OrrLesCasetes (https://guifi.net/es/node/91216):
Nou SN.
Esta format per un EdgeMAX+1Omnitik com AP + 2 NB per enllaços troncals.

ArgCanRaimi118 (https://guifi.net/node/91219):
Nou SN.
Esta format per un EdgeMAX+1RB921 com AP + 1 NB per enllaç troncal.

Com a exemple, podeu veure la configuració de MatTCM (https://guifi.net/es/
tecnocampus), que està feta igual, i la vam pintar, per dir-ho d'alguna
manera, tal com està instal·lada, i no ens va donar problemes, si bé fa
molt temps....
La idea és fer el mateix que aquí als altres supernodes.

Ho he intentat i ja no sé què faig... al final creant interficies,
canviant-los el nom, interconectant els equips... he probat de fer moltes
coses, i ara ja no sé què fer.... quan sembla que em funciona una cosa, al
guardar i tornar a editar ja no hi ha el que he guardat abans.

En definitiva, vull poder pintar els bridge, les vlans, les coneccions tal
com estan fetes, fer el gateway el router y no l'AP, i deixar l'AP com a
bridge amb una VLAN i que grafiqui tot.

Si això no és possible, com ho haig de fer per què com a mínim em deixi
escollir un trasto del SN i m'assigni IP's als clients.