[MataroSensefils] Entrades DNS dins de guifi

Enric enric a musaik.net
dic feb 22 22:36:05 CET 2017

Salut,

jo fins ara he fet servir
http://guifi.net/dnsmataro
per anar definint els diferents serveis que tinc a la sopa de pedres,
que no són pocs.
Correu, Webs, Riot, mldonkey, ...
però sembla que de tant en tant falla el DNS d'algú, en el sentit que
entren al servei, però via internet. I això no m'interessa, jo vull que
entrin per sensefils.
Per exemple, http://lestrella.org és una cooperativa de consum que tenim
a Can Fugarolas, i els cooperadors consumin via guifi, de forma
responsable, no té sentit que surtin a internet i tornin a entrar.
Això no provoca problemes, però el que si en provoca és la sopa, que
llavors la gent no pot baixar-se continguts, perquè està capat fer-ho
per internet.
Ja ho he comentat amb diversa gent.
Però, per exemple, s'ha proposat de fer servir algun altre DNS, com
10.228.203.104, però resol la sopa.musaik.net amb la IP d'internet, no
pas de sensefils.

Pregunta: A on haig de configurar DNS perquè la gent accedeixi als
serveis que tinc a la sopa via guifi i no pas internet? O millor posar
dominis diferents i així la gent sap si entra per una banda o per
l'altra?
O haig de preguntar a alguna altra llista de guifi?