[MataroSensefils] Recordatori reunió general demà dia 4 de novembre a les 19:45 al Cafè de Mar

Enric enric a musaik.net
dll nov 7 19:43:30 CET 2016

Salut,

no ser si es va prendre acte.
Però en Ramon Roca ens va fer una explicació detallada de com funcionen
les compensacions per respectar els comuns, que a mi, personalment, em
va encantar.
Faig dues línies, però segur que en algun lloc està més ben explicat.
Sabeu d'algun lloc?
Tampoc no ser com va acabar, si es va prendre alguna decisió, perquè jo
vaig marxar quan portava ja una hora i tres quarts de reunió. Es va
prendre alguna decisió?

Respecte a les compensacions: És una còpia de com es gestionava i es
gestionen propietats comunals, sobretot de pagès. Tots en fem ús, però
amb responsabilitat i contribuint en la millora proporcionalment a l'ús
que en fem.

Es fan dues columnes.
1a Columna:
Inversions que es fan i qui les fa. Es comptabilitzen hores, material.
Tant d'empreses, com de voluntaris. I es fa sumatori i es mira el
percentatge que dedica cadascú.
2a Columna:
Ús de la xarxa que es fa. Es monitoritza tot el tràfic que hi ha a les
portes d'enllaç cap a internet que s'utilitzen. Segons de qui són i com
s'utilitzen, també es pot fer un percentatge.

Llavors s'equilibren les dues columnes.
Si algú ha invertit un 60%, però només utilitza un 40% cal que rebi una
compensació. En canvi, si és al revés ha de contribuir en compensar-ho.

Tal com va dir en Ramon, al principi hi haurà diversitat de criteris a
la hora de prendre decisions de com es valora tot plegat. Però tenim la
obligació de posar-nos d'acord, tant pel bé comú, com pels nostres
propis interessos, tant com a xarxa o com operadors. Cal establir
aquests criteris.
I cal també establir la freqüència d'aquestes decisions.
En Ramon també deia que calia fer taula rasa i començar de zero, perquè
comptabilitzar tot el que s'havia fet amb anterioritat era una pèrdua de
temps. Però, com tot, podem decidir-ho diferent.
Insistia en la nostra autonomia de com decidir-ho. Però que s'havia
portat a terme a molts territoris de catalunya i la cosa estava
funcionant. Se'l veia molt convençut a en Ramon. I a mi, em va convèncer.
Per tant, ara tenim feina.

El 05/11/16 a les 12:49, Xevi Palacios ha escrit: