[MataroSensefils] DNS de la xarxa sensefils

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
div nov 13 15:57:12 CET 2015

Fa una estona el servidor DNS Bilbo ha sofert un tall, ha estat uns 5
minuts sense respondre.
Ara que ha tornat però, he fet una petita comprovació i veig que no
acaba d'anar fi:

$ nslookup google.com
Server:        10.139.56.2
Address:    10.139.56.2#53

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Address: 216.58.208.46

Si geolocalitzem la IP que retorna, podem veure que és de Mountain View,
Califòrnia... és correcte, però queda una mica lluny.
En canvi, si faig la mateixa consulta amb el servidor DNS de guifi (el
que tinc com a DNS secundari) surt això:

$ nslookup google.com 109.69.8.196
Server:        109.69.8.196
Address:    109.69.8.196#53

Non-authoritative answer:
Name:    google.com
Address: 91.213.30.177
Name:    google.com
Address: 91.213.30.181
Name:    google.com
Address: 91.213.30.185
Name:    google.com
Address: 91.213.30.187
Name:    google.com
Address: 91.213.30.143
Name:    google.com
Address: 91.213.30.147
Name:    google.com
Address: 91.213.30.151
Name:    google.com
Address: 91.213.30.155
Name:    google.com
Address: 91.213.30.157
Name:    google.com
Address: 91.213.30.158
Name:    google.com
Address: 91.213.30.162
Name:    google.com
Address: 91.213.30.166
Name:    google.com
Address: 91.213.30.170
Name:    google.com
Address: 91.213.30.172
Name:    google.com
Address: 91.213.30.173

Es pot veure com a la resoposta torna varies IPs, així la càrrega es pot
repartir entre diferents nodes. A més, si geolocalitzem les adreces que
retorna podem veure que estàn aquí a Catalunya, al Consorci de Serveis
Universitaris. On si no ho tinc mal entès, hi ha varis servidors de
Cache de Google que donarien molt millor servei (incloent gmail,
youtube, etc..)

El que deu estar passant és que Bilbo llegeix d'un DNS que no és el de
guifi, i ens fa donar molta volta. Ara que tenim sortida per la fibra i
anem directes al Catnix penso que pot ser molt interessant canviar-ho.

@Ivan: si necessites que et doni un cop de ma m'ho dius.

Esteve

El 12/11/15 a les 08:55, ivan ha escrit: