[MataroSensefils] Llista de mataro i conenxio a node TCM

diu mar 29 11:49:15 CEST 2015

Bon dia Xavi!!!

Benvinguts a Mataró! :-)

Soc voluntari a Mataró Sense Fils des de que es va crear fa més de 10 anys
i estic encantat que vingueu a oferir els vostres serveis a Mataró. Quants
més operadors, millors preus, millor servei i més mans per fer créixer la
xarxa oberta a Mataró.

El supernode TecnoCampus és fruit d'un conveni que varem estar perseguint
durant 3 anys des de Mataró Sense Fils, la secció local de la Fundació a
Mataró. El conveni el va signar la Fundació Guifi.net
<http://mataro.guifi.net/content/matar%C3%B3sensefils-firma-conveni-amb-la-fundaci%C3%B3-tecnocampus>i
podeu utilitzar aquests equips en el marc dels Comuns
<https://guifi.net/ComunsXOLN#ComunsXOLN>. En aquest conveni TecnoCampus
ens va cedir l'espai, va apadrinar el material i la instal·lació va anar a
càrrec de voluntaris. A Mataró funcionem una mica diferent (o no) ja que
gairebé la totalitat dels nodes han estat apadrinats pels propis usuaris o
a través de les donacions dels mateixos. Com a operador Guifi hi ha l'Ivan
de MatWiFi que és qui us pot revendre connectivitat. Actualment també hi ha
en curs un alta a la XOC que ens donarà transport fins Telvent i permetrà
aixecar un PoP a Mataró. El PoP permetrà aconseguir preus de majorista
d'Internet als usuaris de la xarxa. La idea és aprofitar la fibra òptica
que va donar Bankia a la Fundació Guifi.net
<http://matarosensefils.net/content/bankia-cedeix-la-xarxa-de-fibra-optica-de-caixa-laietana-de-mataro-la-fundacio-guifinet>
per
fer de troncal i/o xarxa de distribució. Actualment MatWiFi i Gurbtec són
els operadors Guifi que estan reparant aquesta fibra
<https://www.facebook.com/MataroSenseFils> per tal de posar-la en producció
però si vosaltres també us hi poseu segur que això estarà funcionant encara
més ràpid ;-)

*A Mataró els usuaris paguen una quota voluntària de 2 €/mes (24 €/any) al
nº de compte de la Fundació Guifi.net 0182-3882-00-0201616289 i m'han de
fer arribar en privat les seves dades per notificar-ho a l'Agencia
Tributaria i que els hi desgravi a la Renta en concepte de donació.*
D'aquests nous usuaris que aneu fent seria genial que els hi repercutíssiu
a la factura aquest import i que us encarregueu de fer els ingressos
pertinents i notificar-m'ho. Jo ho comunico a en Lluís Dalmau que és qui ho
notifica a l'Agencia Tributaria. El que vull dir és que no heu de pagar-nos
cap import pel fet de connectar usuaris a TecnoCampus o enlloc de Mataró
però que seria super-interessant que entréssim TOTS en la dinàmica que
repercutiu aquests 2 €/mes als vostres clients de Mataró. Els diners són
usats estrictament per apadrinar material que es fa malbé, actualitzar
equips més potents, crear noves zones, etc i des de Mataró Sense fils anem
comunicant anualment en què s'han invertit. On no arribem com a voluntaris
paguem als instal·ladors com vosaltres pq feu aquestes ampliacions.

Sobre els problemes amb la porta a Internet federada suposo que és pq ho
estàveu intentant amb el que indicava al wiki i m'he adonat que no ho
teníem actualitzat. Ara sí que ho està
<http://mataro.guifi.net/wiki/index.php?n=Serveis.PortaAInternet> però si
seguiu tenint problemes digueu-m'ho ja que jo en soc l'administrador. Sobre
la llista de correu la subscripció és automàtica a no ser que (també)
casualment hi hagi ara mateix algun problema.

Sobre millorar l'enllaç amb sant Carles seria collonut. De sant Carles
també hi pengen els companys d'Òrrius sense fils i segur que això de
millorar les comunicacions amb Mataró i d'estar tant a prop del PoP de
Cardedeu també els hi pot interessar.

Aquestes informacions que et comento en el correu les anem comentant en els
GuifiLabs que fem de forma més o menys periòdica i en els resums que enviem
a la llista de correu. Us convido a que ens reunim algun dia operadors i
voluntaris per tal de coordinar-nos i consensuar presencialment tot el que
calgui. Molt important fer això! ;-)

Penso que no em deixo res però qualsevol cosa estic a la vostra disposició.
Faig còpia a la llista de Mataró Sense Fils pq tothom n'estigui al cas que
tenim un nou operador Guifi al poble :-)

Salut, amor i xarxa!!!

Jordi

El dia 28 març de 2015, 19:42, Xavi Poza Sureda <xavi.poza a ticae.com> ha
escrit: