[MataroSensefils] Sopa Down ? o DNS xungo?

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
diu set 14 23:00:44 CEST 2014

Hola Ferriol,

Jo d'entrada provaria amb la comanda nslookup.
A mi, com al Jordi, també em resol correctament:

$ *nslookup sopa.musaik.net <http://sopa.musaik.net>*
Server:        10.139.56.2
Address:    10.139.56.2#53

Name:    sopa.musaik.net
Address: 10.140.53.37

$ *nslookup correu.musaik.net <http://correu.musaik.net>*
Server:        10.139.56.2
Address:    10.139.56.2#53

Name:    correu.musaik.net
Address: 10.140.53.37

Amb això veuràs quin servidor DNS estàs fent servir i com resol el nom que
li demanes.
Si vols també li pots passar l'adreça del servidor DNS per comparar
resultats. Per exemple amb això comprovo el DNS de Llavaneres:

$ *nslookup sopa.matarosensefils.net <http://sopa.matarosensefils.net>
10.139.102.1*
Server:        10.139.102.1
Address:    10.139.102.1#53

Non-authoritative answer:
Name:    sopa.matarosensefils.net
Address: 10.140.53.37

Ves que no sigui culpa del dnsmasq, a ubuntu per exemple ve activat per
defecte i fa caché local, llavors pot ser que tingui el nom en caché si has
accedit des d'internet i el resolgui amb la IP pública.

Esteve

El dia 14 setembre de 2014 20:32, Ferriol <ferriol a musaik.net> ha escrit: