[MataroSensefils] [USUARIS] [ADMIN] problemes de la xarxa

Xavier Palacios palgubxa a gmail.com
dis mar 29 08:22:42 CET 2014

Bon dia a tots/es!

L'Ivan té raó, entenc que tot teniu el seu contacte, per ser un històric de
MataróSenseFils, o bé per liderar la microoperadora local a Mataró que dóna
servei a través de guifi. Ara bé, tenim mitjans de comunicació establerts
suficients, com són la llista, el social, el FB, el twitter, etc... com per
"atabalar" a l'Ivan, i això és aplicable amb qualsevol voluntari. No hem de
barrejar la part de voluntariat de l'ivan o qualsevol altre amb la seva
part professional. Tots necessitem treballar i cobrar per a viure.

Torno a recordar i insistir que la feina que fem des del voluntariat és
molta, la qual es fa per amor a l'art, això significa sense remuneració.
Aquest fet provoca que quan es fan actuacions, depenem de les aportacions
dels usuaris per a poder actuar, i normalment, s'acaba apadrinant material
entre els propis actors voluntaris. I no ens equivoquem, ens encanta! Però
a vegades també t'agrada que la gent et reconeixi la feina, i no pas
trobarte entre l'espasa i la paret quan no funciona quelcom, que has de
dedicar hores, diners i esforç, i l'únic que en treus és la queixa de varis
usuaris.

A continuació seré una mica "dur", però vull ser clar i català i espero que
ningú s'ofengui, ja que no és la meva intenció.

- Si pagues un servei a una empresa, estàs pagant diners a canvi d'algu i
tens dret a reclamar l'acordat entre tu i l'empresa.
- Si no pagues per un servei no tens dret a reclamar

Em sembla que això ho tenim tots clar oi?

Ara bé, posem punts a les "i":
- Els proxys federats de mataro són serveis que hi ha particulars que
ofereixen gratuitament i SENSE CAP mena de garantia de servei.
- La xarxa de guifi, i per tant mataró, és una xarxa de tots i per tots, i
que es manté o s'ha de mantenir entre tots els usuaris.

Això també ho tenim clar oi?

- A mataró, es va proposar fer una DONACIÓ o APORTACIÓ de 2 EURO/mes o 24 EURO/any
per a mantenir, actualitzar i millorar la xarxa.
- Actualment, i si no vaig errat, hi ha uns 100 usuaris actius a mataró.
 Només uns 15-20 fan aportacions, i d'aquests 6-8 són la voluntària en
actiu habitualment.

Dit això, formulo unes preguntes:
- Què passaria si tots els usuaris aportéssin 24 EURO?
Es podria mantenir la xarxa a un nivell espectacular... feu números

- Si pago 24 EURO tinc dret a contraprestació?
NO. Aniria en contra de les aportacions a fundacions, les quals, com guifi,
no tenen ànim de lucre.
El que sí és evident, és que l'aportació ajuda als voluntaris a tirar
endavant la xarxa. Aprofito per donar les gràcies als que fan aportacions.

- Si l'usuari que ofereix un servei a la xarxa de forma altruista decideix
deixar d'oferir el servei, em puc queixar?
Evidentment NO.

- Si no funciona el servei al que vull accedir, què puc fer?
Verificar si la fallada o problema és cosa teva, fent altres proves.
Avisar a través dels canals de comunicació de MataróSenseFils, si es tracta
d'un servei de matarosensefils, o bé si es detecta que hi ha un tram de la
xarxa que no funciona. Si es tracta d'un altre servei contactar amb qui
pertoqui.

- Si no em funciona quelcom i ha de venir un tècnic a casa meva a quí puc
avisar? Em pot cobrar?
A mataró hi ha varies persones amb qui pots confiar que saben què toquen de
guifi i t'ho poden solucionar. Tots teniu el contacte de la microoperadora
principal de mataró, i no vull fer marketing a través d ela llista.
SÍ, et pot cobrar! És la seva feina! Penseu que un tècnic de "timofonica"
et pot cobrar 90 EURO per venir a casa a verificar la xarxa, i després 45 EURO/h. A
partir d'aquí pregunta tarifes al teu instal·lador de confiança.

Em sembla que no em deixo res del que volia exposar, i que ningú s'hagi
ofès.

A continuació també faré un correu per recordar el tema de les aportacions.
Espero que s'animi molta més gent a participar!!

SAX!!

Xevi P.

El dia 28 març de 2014 9.38, ivan <ivan a rusc.net> ha escrit: