[MataroSensefils] Problemes proxy video.matarosensefils

pgdlc a hotmail.com pgdlc a hotmail.com
dic jun 11 10:39:42 CEST 2014

Moltes gracies Esteve, fare proves. Tinc W7 i ahir a la nit li anava donant voltes i havia pensat en el 'traceroute' per veure fins a on arribava. Per que la veritat es q vaig fer el ping i res mes. Fallo meu.
A coses com aquesta em refereixo a explicar a la gent coses per poder identificar els problemes i comunicar-los al grup.

--- Mensaje Original ---

Desde: "Esteve Olm" <esteve.olm a gmail.com>
Enviado: 11 de junio de 2014 10:35
Para: "Llista de coordinació del projecte Mataró Sensefils" <llista a matarosensefils.net>
Asunto: Re: [MataroSensefils] Problemes proxy video.matarosensefils

Perdo,

Per investigar aquests casos, fes servir la comanda "nslookup", et permet
veure quin DNS tens i quina IP et retorna per a cada petició:

nslookup                         ->  mostra informació del DNS
nslookup <adreça>         -> mostra com el DNS ha restolt el nom i amb
quina IP
nslookup <adreça> <servidorDNS>   -> lo mateix que abans, però forçant que
faci servir un servidor DNS concret.

Prova a fer:
nslookup video.matarosensefils.net 10.139.56.2

i el mateix pels altres servidors DNS que facis servir. Potser veuràs que
amb algun servidor et resol amb IP externa i amb altres amb IP interna.

Si fas servir Ubuntu, les darreres versions porten un DNS local que fa
cache i a vegades fa la guitza. Per veure quins servidors DNS tens
configurats fes servir la comanda 'nm-tool'

El dia 10 juny de 2014 18:48, Jordi Clopes Esteban <jordiclopes a gmail.com>
ha escrit: