[MataroSensefils] Temes pel Guifilab de la setmana que ve

Pedro Gonzalez de la Cruz pgdlc a hotmail.com
div oct 11 16:56:37 CEST 2013

Bona tarda,

Peró el guifilab de la propera setmana (18 d'octubre) no havia d'anar d'aixó?

Fa un parell de setmanes vaig enviar aquest mail amb el que jo entenia com a mapa, peró no vaig rebre cap reposta, feu-li un cop d'ull i comencem a treballar-ho:

"Bona tarda,

A veure si aixó
s'assembla al mapa que comentavau l'altra dia com a orientació del que
té muntat cadascú a casa seva (aquesta informació la podeu treure de la
página de guifi.net on apareix el vostre node, excepte la del proxy):

- El meu node és MatFredericMistral22 amb una IP 10.139.66.217
- El Supernode pel que accedeixo a la xarxa de Guifi.net o Matarosensefils és MatGeganta amb una IP 10.139.66.193
- Surto a Internet pel Proxy o Porta d'internet MatEscorxador amb IP 10.139.67.100

A aquesta informació li podeu afegir la vostra configuració de casa com per exemple:
-
 Per connectar el meu PC a al trasto/antena haig de configurar la xarxa
amb una IP 192.168.1.25, una mascara de subxarxa 255.255.255.0 i una
porta d'enllaç o gateway 192.168.1.20 i
 un servidor DNS 192.168.1.20 (si teniu windows aixó ho podeu trobar a
la configuració de xarxa - propiedades - protocolo internet version 4
(TCP4/IPv4) o executant la comanda ipconfig des d'una finestra de
comandes (cmd), per linux es amb la instruccio ifconfig).

- La IP
 q haig de posar per connectar al programa de configuració i manteniment
 del trasto es 192.168.1.1 i l'usuari i la contrasenya que hi haig de
posar. Dintre d'aquest programa anotar la informació de la pestanya Main
 o Principal com:
     * Signal Strength: -77 dbm
     * Noise Floor: -95 dbm

o de la pestanya Network o Xarxa com:
     * Network Mode: Router
     * WLAN IP Adress: Static
     * IP Address: 192.168.1.1
     * NetMAsk: 255.255.255.192
     * Gateway IP: 10.139.66.193
     * Primary DNS IP: 10.139.56.2

-
 També podem apuntar la configuració del PROXY o porta d'internet que
tenim al navegador. En el meu cas faig servir Mozilla (amb l'explorer
s'ha de fer a Opcions Internet - connexions - LAN settings)  i hagi
d'anar al menu Tools - Options - Network - Settings i tenir marcada
l'opció Configuració Manual del Proxy i la IP del proxy HTTP 10.139.56.133, el port 3128 i no fer servir proxy per localhost i la IP 127.0.0.1.

-
 Si tenim un Router o un AP (Punt d'accés) per connectar per wifi podem
apuntar com la IP amb la accedim al programa de configuracio i l'usuari i
 la contrasenya de l'aparell.L'adreça IP q té assignada i la
configuracio de xarxa del PC que tenim configurada per connectar per
wifi."

Atentament,

Pedro González de la Cruz