[MataroSensefils] Guifi+Windows 8

Jordi Català i Vilanova jcvpolaco a msn.com
dll oct 8 17:46:24 CEST 2012

Hola Isaac, perdona la demora, però ha estat cap de setmana hi he estat ocupat per contestar-te.

ve, en resum, tu tens el mateix problema que jo amb l'android, i amb algunes aplicacions.
Tranquil que no és un problema del teu ordinador, sinó del funcionament de les aplicacions, i la incompatibilitat d'aquestes amb proxy. Passa amb windows, android i apple.

El problema que comentes ve pel tema del proxy. quan configures la connexió a l'aplicatiu (ordinador), pots operar perfectament i connectar-te a internet. el problema es que les aplicacions que venen instal·lades van a buscar la configuració interna seva, i per tant, no hi tenen configurat el proxy i no troben connexió.

jo he provat android i l'apple i he extret les següents conclusions:

- SO d'apple: pots configurar perfectament el proxy i l'autentificació, i les aplicacions funcionen bé. l'únic problema que encara no he pogut resoldre és amb l'SKIPE, que no va a buscar la configuració del sistema sinó la interna del programa skipe, i em sembla que la configuració de l'skipe no accepta proxy i aquesta encara no es pot configurar.

- amb SO android: no pots configurar ni proxy ni autentificació, i he hagut de fer el dispositiu un ROOT, per tant, he modificat el SO que porta de sèrie i he perdut la garantia. en contrapartida, he pogut instal·lar una aplicació per configurar el proxy, el proxydroid, i ara si que em puc connectar a internet a través de proxy. Però segueixo tenint algun problema pq no totes les aplicacions van a buscar la configuració del sistema, sinó que fan servir la seva pròpia, i per tant, no accepten proxy i no es connecten a internet. ara per ara per fer servir proxy amb android has de posar un SO modificat i perdre la garantia de l'aparell.

- finalment, amb el SO windows, no l'he provat però pel que em comentes, és el mateix cas que els anteriors. pots configurar el proxy a la configuració de l'ordinador, però les aplicacions porten la seva configuració per defecte i aquesta és incompatible amb les proxys, i per tant, no detecten connexió. el firefox i l'internet explorer es connectaran bé, però la resta, depen d'on vagin a buscar la configuració i si accepten proxys o no.

bé, esperem que aquest problema, q no és nou, i que no només t'afecta a tu, el tinguin en compte els desenvolupadors de SO i els d'aplicatius, per així evitar-lo. Jo fa temps que busco android i proxy, i al final he hagut de fer el root. les versions 4.0 d'android encara no accepten proxy.

bé, espero haver-te ajudat, i no haver-me equivocat amb la resposta. Si alguna persona sap alguna cosa més, que ens ho expliqui.

per cert, pots també mirar els temes proxy+android, proxy+gruifi, android+proxy que hem comentat aquest mes.

espero haver-te ajudat.