[MataroSensefils] [ForaDeTema] atenció avis de virus

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
dll jun 21 14:10:56 CEST 2010

Hola Moises,

De virus com els que comentes (els d'abans) fa un munt d'anys que no n'hi
ha, o almenys jo no n'he vist cap en molt de temps. Si el sistema està
mínimament actualitzat no corres cap risc, ni tan sols en windows.
Els problemes solen venir quan fas servir copies pirata, o et baixes cracks,
warez i bestieses d'aquestes de procedències dubtoses. També el famós
autorun al insertar pendrives (que recomano desactivar sempre) i ocultar les
extensions dels arxius solen ser origen de problemes d'aquests, perquè si no
saps on fas doble click no saps tampoc què estàs executant.
Aquests problemes que anomenes "malware" són molt habituals en windows però
poden passar també en linux si no vas amb certa precaució i això és el que
vol fer entendre l'article que t'ha enviat en Jordi.
De programes que entrin sols a l'ordinador no n'hi ha, sempre fa falta
l'acció d'un usuari, ni que sigui per endollar-lo a la corrent :)

Salut!

Esteve

El 21 de juny de 2010 13:14, Moisès Burset <mburset a dracmarqueologia.com> ha
escrit: