[MataroSensefils] L'Ajuntament desplegarà una xarxa WiFi per a ús intern municipal

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
div feb 12 10:12:34 CET 2010

Bon dia,

L'Ajuntament de Mataró desplegarà aquest any una xarxa WiFi per al seu ús
intern. Ha rebut una subvenció de 180.000 € per dur-ho a terme abans de
final d'any.

http://www.mataro.cat/web/portal/contingut/noticia/2010/02/9121_projectes_tecnologics.html

Malauradament encara no hem rebut cap resposta a la nostra proposta de fer
xarxa oberta desplegant 8 supernodes, valorada en 29.000 €.
De fet, ni tant sols ens han contestat dient que l'han rebuda o que
l'estudiaran.

http://matarosensefils.net/ajuntament/Proposta_Impem09.pdf

Tot i això, la setmana passada vaig poder parlar de forma informal amb els
responsables de l'Ajuntament que estan portant a terme aquest desplegament.
Els hi vaig fer arribar la nostra proposta ja que no la coneixien.
Tenen molt clar el model de Guifi, de fet alguns estan connectats a Mataró
sense fils, però creuen que l'Ajuntament no pot seguir aquest model. Li vaig
posar d'exemple altres municipis com Vic, sant Andreu de Llavaneres, etc i
els vaig emplaçar a fer venir si volien a en Lluís Dalmau o algun altre
expert de Guifi en administracions locals.
També els hi vaig comentar que seria bo que ens coordinéssim en l'ús dels
canals disponibles a 5'4 Ghz per no molestar-nos innecessàriament.
Ara mateix a Mataró gairebé som els únics que estem utilitzant els 5,4 Ghz.

El model que ells estarien disposats a estudiar un cop desplegada la seva
xarxa, si internament el veuen viable els que manen, és el d'unir aquesta
xarxa municipal amb Mataró sense fils, de manera que des de la xarxa
municipal es pugui accedir a Guifi i des de Guifi a determinats serveis
municipals.

A mi personalment aquesta idea m'agrada (millor això que el silenci
administratiu que hi ha hagut fins ara) i em van emplaçar a que els hi
féssim arribar exemples on aquest escenari hibrid ja s'hagi dut a terme per
tal de donar-los arguments i ajudar a convèncer a qui toca.