[MataroSensefils] Maquines i proxys

Enric enric a musaik.net
dij abr 15 16:03:42 CEST 2010

En/na Albert Comas ha escrit:
> Hola!
>
> I si es vol muntar proxy + sopa de pedres i/o altres serveis? És
> recomanable fer-ho en una sola màquina?
Salut Albert,

un proxy, tal i com diu en Jordi amb un PII ja es pot fer, has d'anar en
compte amb les targetes de xarxa (que és el que s'utilitza més) però pot
anar tirant.

Respecte a la sopa de pedres, si només serveixen els fitxers, és a dir,
tal i com ho tenim ara a Isern, tampoc necessites un gran ordinador,
però el que necessites és un bon disc dur o uns bons discs durs.

Però ja portem un temps amb els del hacklab nòmada [1] que estem
desenvolupant a partir d'un drupal una web que gestioni les pel·lícules
que tenim, les ordeni, tingui un buscador, ... que és molt i molt guapo,
que necessita un php, un mysql, ... [2] i [3] I potser amb un PII és
molt just. Si hi poses un PIII jo crec que pot anar bé amb força RAM i
si no és dels primers.

[1] http://musaik.net/hl
[2] http://sopadepedres.org/versio01
[3] http://musaik.net/hl/doku.php?id=projectes:sopa_de_pedres
--
Sap a on mires, veient el que busques; sap què llegeixes i escrius,
llegint el teu correu; sap a on vius, té una foto de casa teva