[MataroSensefils] Proposta per l'Ajuntament de Mataró

Jordi Clopes jordiclopes a gmail.com
dis maig 23 21:07:00 CEST 2009

Hola!

El 23 / maig / 2009 18:56, Moisès Burset <mburset a dracmarqueologia.com> ha
escrit:

> [...]
> com comentes, la possibilitat d'igualment disposar de localitzacions amb
> titularitat municipal.
>
> Si i no. A veure, crec que estem parlant de dos enfocs bastant diferents.
> Si ho posem com dius tu, estem donant molta més importància a la opció de
> que ho munti una empresa. Posats a fer, perquè no ho reescrivim explicant el
> que costaria i com es faria si s'opta per la opció de fer-ho amb voluntariat
> i, com a opció, es detalla el que costaria que la instal·lació completa la
> faci una empresa? oi que canvia completament l'enfoc del document?

L'únic que varia en el preu, tal com es detalla en el quadre de costos, són
450 € per supernode que és la part d'una instal.lació professional.

> I, la veritat, no em serveix d'excusa dir que en altres ajuntaments el
> sistema que ha funcionat millor és el d'una empresa que se n'encarrega de
> tot. Sempre és així a curt termini, però a llarg termini penso que no. És
> una qüestió de filosofia de treball: molta gent també defensa l'ús del
> software privatiu per les mateixes raons.

Jo el que veig és la feinada que ja tenim desplegant nodes directament
nosaltres (pag 7).

> [...]
> en dues fases d'un total de 8 supernodes sense fils en ubicacions de la
> capital del Maresme *de titularitat municipal*". Si és així ja no cal que
> en parlem més, però llavors no veig la suposada col·laboració entre guifi i
> l'ajuntament, a banda de fer d'assessors en la localització dels 8 nodes que
> ells volen muntar i proposar-los que s'acullin als comuns. Just en aquesta
> pàgina crec que caldria proposar els 2 possibles models de desplegament, que
> es podrien desenvolupar al llarg del pressupost de forma paralela:

A "titularitat municipal" es refereix als edificis, no pas als nodes. Potser
que canvii la frase així:

"el desplegament en dues fases d'un total de 8 supernodes sense fils en
ubicacions *de titularitat municipal *de la capital del Maresme **"

> 1.-Titularitat municipal, muntatge per empresa concessionària (cost per
> node: 2314e)
> 2.-Titularitat guifi, muntatge per voluntaris (dubto molt que el cost total
> sigui superior als 1000e per node, encara que amb la proposta actual no tinc
> manera de saber-ho)

Com comentava en Sebas, els nodes sempre són dels qui els paga i pot
posar-los i treure-ls de la xarxa quan vulgui.
El cost de  2 no són 1000 euros. Són 2314 -450 (instal.lació) = 1864, tal
com es detalla en els quadres de costos.

En l'opció representaria una donació dels equips a la Fundació Guifi.net,
però que nosaltres ens faríem càrrec de la instal.lació.
També contemplaria l'opció 3, que seria la donació però que la instal.lació
també l'asumís l'Ajuntament.

> Queda més clar ara el que vull dir?
>
> Però de totes maneres, si penseu que no val la pena proposar-los aquesta
> mena de desplegament basat en el voluntariat, ja que l'ajuntament no ho
> voldrà (o si no ens veiem capaços de fer el desplegament, que aquesta és una
> altra), doncs no discutim més, que l'important al final es que es muntin els
> nodes...

Jo penso també que seria millor que assumissin ells la instal.lació per:

1-Els Ajuntaments prefereixen generalment adjudicar desplegament
d'infraestructures a empreses, per un tema evident de poder reclamar si
alguna cosa no s'ha fet bé. Si hi hagués una mala instal.lació, substracció
del material, danys a tercers, etc a qui reclamaria l'administració? a tu? a
mi? a la Fundació?

2- Com ja he comentat, per la feinada que ja tenim a sobre i el poc temps
disponible.

Com ho veus? Alguna opinió més? :-)

Jordi