[MataroSensefils] Avui hem anat al 5è Aniversari de guifi.net

Enric enric a musaik.net
diu maig 10 13:01:31 CEST 2009

En/na Jordi Clopes ha escrit:
> [...]
> 5è Aniversari de guifi.net <http://guifi.net>.
>
> La veritat és que hem tornat super emocionats per tot plegat.
>
> S'han fet una serie de tallers:
>
> http://guifi.net/5aniversari
>
> I hem pogut compartir coneixements i experiències amb molts companys.
>
> Hem contactat amb gent de Llavaneres i de Pineda, on l'Ajuntament està
> donant suport al desplegament de la infraestructura de la xarxa,
> seguint el módel de guifi.net <http://guifi.net>.
> Hem concretat amb ells d'iniciar unes proves per a la interconnexió
> dels tres municipis connectant Mataró amb el port Balís de Llavaneres
Molt bé nanos!!
Ens contagieu de tanta energia positiva!
Aquests contactes internacionals són molt i molt necessaris per extendre
la xarxa. Merci per la feina que esteu fent.

> D'altra banda també ens han connectat un sistema per poguer configurar
> automàticament la porta a internet més propera quan un es conecta a la
> xarxa: cal que ens mirem el WPAD per DNS.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Web_Proxy_Autodiscovery_Protocol
>
> També hi ha una extensió per Firefox per poder escollir la porta de
> sortida a internet: és el SwitchProxy
>
> https://addons.mozilla.org/es-ES/firefox/addon/125
Doncs això ens pot solucionar diversos problemes.
Però em fas pensar en el problema que podem tenir ara a Isern. No sabem
si ens interessa més fer que la gent posi el proxy en el navegador, o
que posin la porta d'enllaç a internet en el linksys o nanostation. Si
posen el proxy al navegador, llavors també hauran de configurar tots els
altres programes que van per ports diferents del 80 i del 443. És així?
O m'equivoco? Per exemple un client jabber.

I si posem la porta d'enllaç a casa meva, per exemple, el proxy no cal,
però llavors no pots utiltizar l'squid per filtrar els que passen per
casa teva amb usuari i contrasenya, has de jugar amb el iptables
filtrant per ip's i/o per MAC's. Això ho sabria fer, però crec que el
tema del proxy és més efectiu, no? És un tema que no acabo de controlar.
I no ser com fer-ho.

PD: Oficialment, avui afegim la sopa de pedres d'Isern a la nova
configuració d'IP's de guifi.net.

--
Sap a on mires, veient el que busques; sap què llegeixes i escrius,
llegint el teu correu; sap a on vius, té una foto de casa teva