[MataroSensefils] Node guifi.net a les Terres de l'Ebre

Enric enric a musaik.net
diu feb 8 22:28:08 CET 2009

Salut,

durant la setmana passada vam estar muntant tres nodes nous a les Terres
de l'Ebre.
Ja funcionen, són dos enllaços de 1,33km i 1,6km.
Utilitzant dos patch panel i una antena de pot construida en un taller
d'antenes de Mataró de fa molt i molt de temps.

http://guifi.net/node/18481

Ei, guifi és la òstia!

Per cert, vaig tenir problemes amb la dd-guifi. Us explico:
Tots els firmwares que hem anat posant durant tota la vida als Linksys,
Satori, alchemy, OpenWrt, DD-wrt configuren a l'apartat d'antenes, la RX
i la TX, la opció Auto. Que vol dir que utilitza l'antena que té més
bona senyal.
Però se sap, nosaltres ho vam aprender fa molt temps però ja no
m'enrecordava, que si utilitzes l'antena de la dreta dels linksys
(mirant des dels leds) la senyal és millor per tal com està construit el
Linksys. Necessita un petit pigtail intern per passar la senyal d'una
antena a l'altre i llavors perd una mica de senyal, per tant, és millor
utilitzar la de la dreta si hi afegeixes una antena per millorar la senyal.
Doncs el firmware dd-guifi posa aquesta opció directament que utilitzis
l'antena dreta. Jo no ho sabia i quan vaig fer les primeres proves vaig
connectar l'antena, segurament, al costat contrari, almenys en algun
dels dos que feia les proves. I llavors estava utilitzant l'antena que
ve de fàbrica sense saber-ho en comptes de la bona. Ho dic perquè ho
tingueu en compte si s'utilitza el firmware dd-guifi.

Sap a on mires, veient el que busques; sap què llegeixes i escrius,
llegint el teu correu; sap a on vius, té una foto de casa teva
actualitzada; sap el que no veuràs, filtrant les teves cerques; i sap
qui et mira, perquè et troben mitjançant Ell: El Gran Germà Google.