[MataroSensefils] Suport per connectar a la xarxa

Lluís Dalmau lluis.dalmau a guifi.net
dic abr 8 22:56:20 CEST 2009

Si et llegeixes el document sobre les connexions amb portàtils que hi ha a
http://guifi.net/trespasos ho entendràs de seguida.

Ho resumeixo :)

La connexió ha de ser bidireccional, o sigui, que hi hauria d'haver un bon
enllaç des del punt d'accés fins al teu portàtil i del teu portàtil fins
al punt d'accés.

Com que la potència de les senyals wi-fi és molt petita, de l'ordre de
miliwats i les ones difícilment atravessen bé parets, sostres, arbres, ...
és molt complicat fer bones connexions si no hi ha una bona i neta línia
de visió entre antenes.

Les antenes que hi ha als punts d'accés (normalment a les teulades) estan
pensades per a connexions estables i no per a connexions amb portàtils.

Una connexió estable es fa amb un router i antena externa situat a la
teulada o punt més elevat del teu edifici per aconseguir la línia de visió
amb el punt d'accés.

Una connexió amb un portàtil té una sèrie de dificultats afegides:

. les antenes dels portàtils acostumen a ser molt més petites i tot i
rebre correctament la senyal dels punts d'accés, el punt d'accés no reb bé
la senyal del portàtil i, per tant, la bidireccionalitat de l'enllaç no és
gens bona

. treballaràs amb el portàtil a casa i tindràs entre el portàtil i el punt
d'accés: parets, sostres, ... potser t'arriba senyal però el punt d'accés
no et rebria correctament

Una connexió deficient amb un portàtil fa que el punt d'accés baixi el
rendiment de tots els routers correctament connectats a la pitjor
velocitat de la connexió més dolenta, normalment perquè s'incrementa el
número de retransmissions de paquets perquè els microtalls en la connexió
dolenta provoquen aquest efecte d'alentiment de totes les connexions.

El consell, compra i instal·la al punt més elevat de l'edifici un router
amb antena integrada i t'anirà molt bé, són recomanables els Nanostation,
que, fins i tot es poden alimentar per només un cable de xarxa.

Salut i xarxa,

Lluís