[MataroSensefils] [aerogenerador] Primera Reunió mecanica

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dim set 30 15:57:51 CEST 2008

Bones,

>       Ahir es va començar a treballar amb ferro per obtenir
> l'aerogenerador, amb el resultat:

Alternador 1 - Destralaires 0 (almenys vàrem aprendre que NO s'ha de fer
amb un alternador... ;->).
    No, ara sense conyes, tampoc va anar tan malament, però si que ens
vàrem carregar una mica les escombretes de carbó i no varem aconseguir
que funcionés, ni excitant els electroimans (la veritat es que potser
estava una mica cascat, perque la bobina no marcava que el circuit
estigues tancat). Sigui com sigui, com diu l'Aureli, cal buscar
alternadors i/o dinamos que  funcionin amb imans permanents. Buscarem
especificacions i coses que ens puguin servir.
    Jo, com que soc un impresentable, no vaig tenir temps d'anar a mirar
lo del tub de PVC, i no es vàren poder fer les aspes. El que si vàrem
valorar és la possibilitat de fer aerogeneradors d'eix vertical. Encara
que el primer prototip serà d'eix horitzontal, farem servir una caixa
multiplicadora que fa que l'alternador quedi vertical, pel que només
canviant la caixa multiplicadora i les "aspes" ja podrem tenir un model
d'eix vertical. Sembla un tema molt interessant a explorar.
    Per acabar, dir que ahir vàrem ser l'Albert, l'Aureli i jo mateix.
Vàrem quedar que aniriem buscant informació sobre alternadors i que ens
l'aniriem intercanviant, però que probablement aquest tipus d'informació
és massa específica per enviar-la a la llista, pel que, si us sembla be,
el que farem serà anar-nos enviant mails entre nosaltres i quan hi hagi
informació més general o que pugui ser d'interès per la llista, doncs
l'enviarem. En cap cas volem que això s'interpreti com cap mena
d'elitisme ni res semblant, sino tot el contrari: no volem que la gent
s'agobïi del tema veient mails constants amb informació massa
específica. De totes maneres, qui vulgui rebre aquests mails tan
concrets senzillament ho ha de dir, fale?
    I em sembla que això és tot (i jo faré els deures quan pugui, ho
juro per Snoopy, pobre Snoopy).
    Fins aviat.

       Ermoi.