[MataroSensefils] Sortida a Internet -> Proxis Vs. VPN

Daniel López Prat ormuth a gmail.com
dim set 9 18:26:42 CEST 2008

A veure,

En la majoria dels escenaris, la connexió amb proxy és millor. Estalvia
ample de banda pq fa de cache, controles millor que els usuaris no es posin
a tirar d'emule, pots controlar qui es connecta, etc... Els inconvenients
son que et permet una connexió força més limitada si vols fer SSH a fora de
la xarxa, escriptori remot, jocs, etc.

Amb una VPN, pots sortir a Internet com si estiguessis directament connectat
al router. En la majoria dels casos, no és la solució; pero es pot tenir en
compte. Per exemple, si tens un node, i vols oferir Internet a gent que
coneixes i que saps que no n'abusarà.

Potser no es farà servir, però és bo saber que tenim aquesta possibilitat.