[MataroSensefils] [ForaDeTema] Han desallotjat la Fibra i Àcrata

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dic oct 29 00:20:04 CET 2008

Lluis,

> Ho sento si t'ha molestat. Però és veritat. A la cultura anglosaxona
> el delicte de "Trespassing" té el mateix nivell que el delicte
> d'assassinat. És per això que a les pel.lícules americanes no
> castiguen a ningú si mata a algú que ha entrat a casa seva sense
> permís. A Europa som més permissius i no es permet matar a ningú
> encara que entri a casa teva sense permís, és clar. Ara permetre el
> robatori que és que hi hagi gent que s'apropii de cases i estigui
> vivint de gorra surant temps i temps és greu. Si tan desitgen una
> [...]
Els que em coneixeu sabeu que en molts punts discrepo de la forma
d'enfocar les coses dels ocupes, però en aquest cas crec que has dit
algunes burrades que no poden quedar així: tu has llegit la constitució?
saps que diu que tenim dret a una vivenda digna? quina és la diferència
entre el meu dret a tenir una vivenda digna i a tenir un Ferrari? CAP.
Depèn de si tinc prou pasta.
    Per cert, et sembla lògic que es pugui matar a algú per entrar a
casa teva? ESTAN SONATS AQUESTS ANGLOSAXONS. I al que robi li tallem les
mans, no? I al violador els ous. I al pirata informàtic li traiem els
ulls (no tindras algun windows o algun mp3 il·legals, oi? A LA PRESÓ!).
    O sigui, lo del dret a la vivenda sona molt be, però l'estat no el
garanteix de cap manera, ans al contrari, intenta garantir (mitjançant
els taxadors, els bancs, els constructors i les immobiliàries) que els
preus sempre vagin a l'alça i quan baixen, com ara, tots els
especuladors s'estiren dels cabells.
    I llavors topem amb la propietat privada. Sabies que en alguns
països més civilitzats del nord d'Europa la gent NO pot tenir més de 2
vivendes? i saps perquè? justament, per evitar el que esta passant aqui:
ESPECULACIO. Sabies que en alguns països tenir terra de conreu sense
conrear-la pot ser motiu d'expropiació? (be, no és exactament
expropiació, ja que la terra no es considera mai teva, és cedida, com
hauria de ser).
    La terra i les cases són recursos limitats i absolutament
necessaris, no els podem posar en el mateix sac que els altres béns de
consum, que tu decideixes si compres o no lliurement. Estarien més a
l'alçada de l'aigua o el menjar (imagina que es comenci a especular amb
el menjar, cosa més complicada però no impossible, veient com van les
coses).
    Per tant, quan un grup de gent ocupa un espai desocupat i
l'utilitza, quin mal esta fent? a qui perjudica? i perquè en vers de
penalitzar als ocupes que fan servir espais no utilitzats no multen als
que han comprat la propietat i no la fan servir per res? no es
malbaratar recursos de tota la societat? i quantes cases estan tancades
simplement perquè són inversions? ES UNA VERGONYA QUE ES PERMETI AIXÒ.
    Ui si, no m'enrecordava: tornem a topar amb la sacrosanta propietat
privada. És clar, a menys que tinguis mala sort i hagin decidit
reurbanitzar la zona on vius, que llavors ni propietat privada ni
osties, te'n vas al carrer i punt. Però llavors no és en interès de la
promotora que fara la reurbanització, no, és en interès de la societat.
    Finalment, treu-t'ho del cap, que els ocupes no han fotut mai fora
de casa seva a ningú, que sempre han ocupat espais no utilitzats, que es
mentida lo de que ocupen casa teva, que no era casa teva, si de cas era
la propietat que tenies per especular. Que estas dient el que et
repeteixen constantment als diaris. Que sempre és el mateix truco (una
mentida repetida molts cops, en llocs diferents i en formes lleugerament
diferents, al final, màgicament, es converteix en veritat) però ja se'ls
hi comença a veure el llautó (o això em penso jo). Els mitjans de
comunicació de masses són la maquinària propagandística dels nostres dies.
    Perdoneu si m'ha sortit un mail massa llarg i bastant "calent", però
és que no m'he pogut aguantar...
    Bona nit.

       Ermoi.

P.D.) El problema dels ocupes és que són massa moderats... ;->