[MataroSensefils] Projecte per presentar a l'Ajuntament

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
div nov 21 10:58:09 CET 2008

Bon dia!

    Sembla que això s'anima! Si necessiteu un cop de mà els que esteu
desplegant nodes ja sabeu...

> Jo m'estic mirant el projecte per presentar a l'Ajuntament. En Lluís
> Dalmau i en Jordi Soler m'han fet arribar un enllaç a Guifi.net on
> n'hi ha un munt:
> Com comentàvem amb en Lluís Dalmau aquest dissabte, entenc que un
> Ajuntament responsable no pot donar uns equips i deixar-nos-ho
> instal.lar tranquil·lament en els seus edificis: i si algú es fes mal
> o si caigues algun equip al cap d'algú. Això cal que ho fagi un
> instal.lador, lampista o similar.
A veure, no estic del tot d'acord en això. Cal que s'aclareixin les
coses. De qui vol l'ajuntament que sigui propietat el desplegament dels
nodes? si la història és que la propietat i la responsabilitat dels
nodes la manté l'ajuntament, doncs és normal que se n'encarregui de la
instalació, el manteniment, ... i llavors nosaltres actuem (si volem)
com a simples assesors. I ells, de fet, faran el desplegament que els hi
doni la gana. I finalment faran xarxa lliure o no si volen.
    Si, en canvi, l'ajuntament no vol crear nodes de propietat municipal
en modalitat de xarxa oberta, sino que pretèn colaborar en el
desplegament de nodes que fa un grup de gent que es diuen
matarosensefils (o guifi), llavors la cosa és diferent, ja que ells ens
deixen fer servir els seus edificis i potser ens paguen o ens regalen
trastos, però ni se n'encarreguen del manteniment ni s'impliquen de cap
manera en el que fa a la gestió dels nodes.
    Seguint amb l'exemple de si algú es fa mal (o fa mal) muntant un
node en un edifici de propietat o gestió municipal, és molt diferent que
estiguis muntant un node de l'ajuntament i per l'ajuntament a que
t'hagin deixat pujar per muntar un node que NO és de l'ajuntament. En un
cas, et poden demanar responsabilitats, fins i tot laborals, però en
l'altra la responsabilitat serà del que puja (posant un altre exemple,
si l'ajuntament em deixa anar a fer una mesura eòlica, per un treball
meu, sobre la seva teulada i mentre jo estic allà dalt em cau
l'anemòmetre i em carrego a algú, la responsabilitat no serà de
l'ajuntament, sino meva).
    Crec que és molt important aclarir les posicions, perquè despres no
hi hagi mals entesos en les competències de cadascú. Tampoc no
m'agradaria acabar treballant per l'ajuntament de gratix... ;->

> Per fer la proposta de la primera fase de desplegament que ens demanen
> i triar a quins edificis voldríem instal.lar nodes, estic tenint en
> compte també la fibra òptica de titularitat municipal, que ja uneix
> molts edificis municipals.
En aquest tema, només cal que l'ajuntament cedeixi, sota el Comuns
Sensefils, l'ample de banda i els trams de connexió que vulgui, encara
que en aquest cas la infraestructura és evidentment seva i ho gestionen
ells. Aqui fem d'assesors, bàsicament.

    En resum, a mi em sembla que l'ajuntament ens vol una mica
d'assesors perquè li diguem on podria muntar nodes i com desplegar-los,
però sembla que seran ells qui ho faran, oi? be, doncs, jo aniria una
mica en compte amb la nostra implicació, per no sortir-ne escaldats. Si
l'ajuntament manté la titularitat dels nodes que munta, jo faria
d'assessors i intentaria utilitzar aquests nodes, però no dependria
massa d'ells per la nostra troncal, o sigui, millor redundar enllaços
que no que si se'ls hi gira la truita algun dia i deixen de fer xarxa
oberta ens trobem pillats...
    Apa, no m'enrotllo més.

       Ermoi.