[MataroSensefils] Reunió amb representant de l'Ajuntament

Moisès Burset mburset a dracmarqueologia.com
dij ago 28 18:30:05 CEST 2008

Bones,

> La regidora de Innovació ens ha proposat tornar a quedar perquè li fem
> una proposta del que volem.
M'afegeixo a l'opinió d'en Jordi, em sembla de pm. Si els que hi aneu
necessiteu un cop de mà per preparar algun document o un "pla d'acció" o
el que sigui, només ho heu de comentar...
    Jo no se exactament quan és la reunió, però potser seria millor si
ens trobessim primer tots en una assemblea i ho parlessim una mica, per
crear un "pla estratègic general" i anar a l'ajuntament amb alguna cosa
amb cara i ulls.

> La principal por que té l'ajuntament es que les operadores se li tirin
> a sobre per donar internet gratis per tothom, que era la proposta que
> havia fet el PP.
> Jo li he dit que s'ha de separar l' infraestructura de la xarxa dels
> continguts. Nosaltres només volem recolzament en muntar la
> infraestructura. Bé això ho dic jo, si no esteu d'acord m'ho dieu!!!!
Jo estic completament d'acord en que una cosa és la xarxa i l'altra els
serveis, el que no exclou que fem servir els excedents d'adsl per, via
proxi, deixar que qualsevol es pugui connectar a internet. El "servei"
d'accés a internet NO el donaria per res l'ajuntament, sino nosaltres
mateixos amb les nostres connexions, sobre la infraestructura de xarxa
de matarosensefils (de fet, és el que vàrem parlar ahir).
    No se si es podria cobrar, o millor que no (només registrar-se al
proxi?), per donar aquest servei (probablement, el problema es que si
vols cobrar ja no s'entendrà com que "regales" excedent d'adsl, sino com
que estas fent revenda d'un servei que et dóna el teu ISP).
    Si, em sumo al Jose: com ho veieu els gurus de guifi? se que de
vegades heu fet coses similars, com ho veneu als ajuntaments? i si ells
regalen o venen ample de banda, quins problemes poden tenir amb la CMT?
em sembla recordar que només s'havien de constituir en operadores, oi?
ho podrieu concretar una mica?
    I deixem-nos de punyetes, el principal atractiu que te una xarxa
wifi per la gent normal, ja m'enteneu, és la connexió a internet, encara
que hi pugui haver molts altres serveis a la xarxa (ja ens
n'encarregarem), però el primer que busca la gent és això, per tant, és
un tema que crec que hem de plantejar-nos d'alguna manera...

> La meva proposta es que l'ajuntament ens deixi muntar nodes als
> edificis públics, que duraran por los siglos de los siglos, que parli
> amb els veïns d'edificis "estratègics" per facilitar muntar nodes i a
> poder ser, que els subvencioni amb el que pugui. ...
    Totalment d'acord. I si l'Ajuntament es vol penjar alguna que altra
medalla, però subvenciona nodes, doncs per mi cap problema.
    De totes maneres, seria important deixar clar que volem que
l'ajuntament es comprometi PER ESCRIT a desplegar xarxa complint amb els
comuns sensefils, no sigui que d'aqui un temps tinguessim sorpreses...
    Apa, la meva opinió.
    Ens veiem.

       Ermoi.