Re: [matarosensefils]OPERACIÓ TEDDY: Compartir NO és Delicte

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
dll nov 14 09:33:12 CET 2005

> Segons l'article 27, la autoria de un binari fet a una empresa, és de la empresa.
> És a dir, el grup de programadors, analistes, dissenyadors que han creat el programa
> són creadors despojats de la seva creació.

Estàs segur d'això? Jo tinc entès que als països anglosaxons sí és
així, però aquí no. Almenys fa uns anys, en un projecte de l'empresa
on treballava, vaig desenvolupar un software, que en el contracte
d'aquesta empresa amb el client final constava que s'havia de cedir
tot el software desenvolupat al aquest últim.
Qui finalment va haver de signar vam ser l'equip de programadors, no
pas l'empresa. Al signar (al registre de la propietat de la
generalitat) ens van explicar que el que cediem eren els drets
d'explotació, no pas els d'autoria perquè aquests mai es perden (aquí,
a EEUU són sempre de l'empresa).

Esteve