[matarosensefils] Benvinguts paseu paseu.........

DANILP wi-fi a setantaset.com
dim mar 15 10:20:15 CET 2005

Buenu,

Vaig a fer un recordatori de com esta funcionant el DNS.

Hi han dos servidors DNS en aquets moments a la xarxa sensefils de
mataro 'ns1.mataro.sensefils' com a master 'ns2.mataro.sensefils' com a
slave.
Aquets dos servidors apart de resoldre tot nom existent als ROOT
SERVERS, en concret 'ns1' es el 'Start of Authority' de dons noms de
domini: mataro.sensefils. i n.matarosensefils.net.

mataro.sensefils s'utilitza per asignar els serveis, ara com ara hi ha
el seguüent assignat en el SOA:

ns1             IN A 10.35.168.231
ns2             IN A 10.35.168.130

ilurowireless   IN A 10.35.168.66
radioestella    IN A 10.35.168.104
videoclub       IN A 10.35.168.104
magatzem        IN A 10.35.168.130
dc              IN A 10.35.168.130
jordi           IN A 10.35.168.130
xerrameca       IN A 10.35.168.132
www.havanaweb   IN A 10.35.168.227
havanatv        IN A 10.35.168.231
nagios          IN A 10.35.168.231
sip             IN A 10.35.168.130
_sip._tcp       IN SRV 0 0 5060 sip.mataro.sensefils
_sip._udp       IN SRV 0 0 5060 sip.mataro.sensefils

n.matarosensefils.net s'utilitza per donar la inversa a totes les ip's
de la xarxa, seguint una nomeclatura ja fixada. Aquí teniu part del SOA:

;Xarxatroncal"
32      IN PTR  xarxatroncal-net.n.matarosensefils.net.
33      IN PTR  node01-xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
34      IN PTR  node01-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
35      IN PTR  xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
36      IN PTR  node02-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
37      IN PTR  node03-xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
38      IN PTR  node03-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
39      IN PTR  node04-xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
40      IN PTR  node04-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
41      IN PTR  node05-xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
42      IN PTR  node05-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
43      IN PTR  node06-xarxatroncal.n.matarosensefils.net.
44      IN PTR  node06-xarxatroncal-link.n.matarosensefils.net.
;Node01-Europa" IN PTR
64      IN PTR  node01-net.n.matarosensefils.net.
65      IN PTR  node01.n.matarosensefils.net.
66      IN PTR  node01-c001.n.matarosensefils.net.
67      IN PTR  node01-c002.n.matarosensefils.net.
68      IN PTR  node01-c003.n.matarosensefils.net.
69      IN PTR  node01-c004.n.matarosensefils.net.
70      IN PTR  node01-c005.n.matarosensefils.net.
71      IN PTR  node01-c006.n.matarosensefils.net.
72      IN PTR  node01-c007.n.matarosensefils.net.
73      IN PTR  node01-c008.n.matarosensefils.net.
74      IN PTR  node01-c009.n.matarosensefils.net.
75      IN PTR  node01-c010.n.matarosensefils.net.
76      IN PTR  node01-c011.n.matarosensefils.net.
77      IN PTR  node01-c012.n.matarosensefils.net.
78      IN PTR  node01-c013.n.matarosensefils.net.
79      IN PTR  node01-c014.n.matarosensefils.net.
80      IN PTR  node01-c015.n.matarosensefils.net.
81      IN PTR  node01-c016.n.matarosensefils.net.
82      IN PTR  node01-c017.n.matarosensefils.net.
83      IN PTR  node01-c018.n.matarosensefils.net.
84      IN PTR  node01-c019.n.matarosensefils.net.
85      IN PTR  node01-c020.n.matarosensefils.net.
86      IN PTR  node01-c021.n.matarosensefils.net.
87      IN PTR  node01-c022.n.matarosensefils.net.
88      IN PTR  node01-c023.n.matarosensefils.net.
89      IN PTR  node01-c024.n.matarosensefils.net.
90      IN PTR  node01-c025.n.matarosensefils.net.
91      IN PTR  node01-c026.n.matarosensefils.net.
92      IN PTR  node01-c027.n.matarosensefils.net.
93      IN PTR  node01-c028.n.matarosensefils.net.
94      IN PTR  node01-c029.n.matarosensefils.net.

Com podeu veure tota ip te un nom DNS amb nomenclatura, numés les ip's
que ofereixen servei tenen el format mataro.sensefils

Aquest format es una replica del usat a varies comunitats wireless, el
vaig proposar en una assamblea i no vaig rebre oposició. Si algu te una
proposta millor que ho digui.

Salut.

Dani.