[matarosensefils] L'ajuntafems de Cabrera es mou

joan a dracnet.com joan a dracnet.com
dll feb 28 14:11:26 CET 2005

Nomes un petit comentari  més.
"Jo vaig ser-hi."  juntament amb més de 50 persones. La convocatòria va ser tot un èxit.

Salut sensefileros revolucionaris!

-----Mensaje original-----
De: llista-bounces a matarosensefils.net [mailto:llista-bounces a matarosensefils.net] En nombre de joan a dracnet.com
Enviado el: lunes, 28 de febrero de 2005 13:57
Para: 'Llista de correu de matarosensefils.net'
Asunto: RE: [matarosensefils] L'ajuntafems de Cabrera es mou

Esteve,
Jo vaig ser-hi.

Resumint:
L’ajuntament de Cabrera juntament amb una empresa privada que pel que sembla disposa de llicencia per revendre connexió a Internet, oferirà en breu (qüestió de setmanes) connexió a Internet via wifi pels habitants de Cabrera (municipi que no disposa d'ADSL perquè a timofonica no li surt dels coll...cordons) . El preu de la quota mensual serà de 19€ i de moment disposen d'un ample de banda de 4 Mb (que volen anar amplien per cada 50 habitants).
L’empresa que ofereix la connexió també recomana un kit de connexió (punt d’accés + antena) per 180 €. Malgrat això no estàs obligat a comprar el kit a la esmentada empresa. Les ip de la xarxa wifi seran privades i de moment no ofereixen serveis de Nating. L'implementació de la seguretat, segons van comentar serà via VPN + portal captiu (haurem d’estudiar com ho han muntat). Han muntat 4 antenes per tot el poble, per lo que la cobertura serà de moment parcial. Muntaran també un sistema de prioritzacions per serveis (navegació web prioritat 9, e-mules i kaazas prioritat 1) per lo que el QoS de la xarxa queda garantit (en teoria).  Possibles vinculacions d’aquesta xarxa amb matarosensefils...jo penso que les justes, potser algun túnel per Inet, no oblidem que aquesta nova xarxa wifi no deixa de ser una xarxa privada controlada per una empresa privada, però evidentment aquest punt final ho deixo per discutir en assemblea (si és que cal).
Alguna pregunta més ?

Joan