[matarosensefils] Compartir cultura és un dret

Simó sim6 a 0k.hn.org
dim des 20 18:28:25 CET 2005

Hola,

A Dilluns 12 Desembre 2005 12:05, Jordi Clopés va escriure:
> És la resposta de l'advocat Javier de la Cueva sobre si és
> ilegal o no descarregar cultura de la xarxa i compartir-la.

Crec que el Javier parla de l'adquisició de còpies privades,
no de compartir-la, facilitar-la, distribuir-la...

A Dilluns 12 Desembre 2005 12:40,
 Moisès Burset Albareda va escriure:
> Per tant, i llegint el que diu aquest senyor, dedueixo que no
> és ilegal la descàrrega de coses que s'utilitzin com a còpia
> privada, tenint en compte que qui se les descarrega ha de
> tenir l'original (ja que si no no es pot considerar còpia
> privada). O sigui, si hem pillen amb còpies de coses que no
> tinc l'original si que estic comentent un delicte o una falta

Com bé ha respost en Jordi, excloent-ne programari i bases de
dades, la llei no parla de la procedència de la còpia sinó de
l'ús de la còpia.

> Per altra banda, potser la discusió és una mica una pèrdua
> de temps, ja que el que cal és lluitar per canviar la llei de
> propietat intelectual, perque els terminis dels drets d'autor
> es redueixin a uns temps raonables (10-20 anys des de la
> creació de l'obra), i és en això en el que ens hem de centrar,
> penso jo.

Segons l'article 26 de la llei de propietat intel·lectual la
caducitat del copyright és de 70 anys després de la mort de
l'autor.
http://civil.udg.es/normacivil/estatal/reals/Lpi.html#BM26
"Artículo 26. Duración y cómputo
Los derechos de explotación de la obra durarán toda la vida del
autor y setenta años después de su muerte o declaración de
fallecimiento."

Per altre costat el que crec que s'hauria de fer és abolir la
llei, però com que això són figues d'un altre paner...
Abans de lluitar per a canviar aquesta llei serà millor que
s'intenti que no aprovin la reforma que volen fer ara, que fa més
restrictiva la còpia per a ús privat.
http://www.la-moncloa.es/consejodeministros/referencias/_2005/c2207050.htm#PropiedadIntelectual

Fins aviat.
A non-text attachment was scrubbed...