Re: [matarosensefils] Aquesta és la seva neutralitat tecnològica

Esteve Olm esteve.olm a gmail.com
dij des 15 12:02:40 CET 2005

2005/12/14, Jordi Clopés <jordi a matarosensefils.net>:
> "los parlamentos deben fomentar la competencia de todo tipo de software"
> y evitar intervenir con requisitos "que discriminen y limiten la
> libertad", según el diputado popular José Ignacio Echániz.
>
> http://www.elpais.es/articulo/elpportec/20051214elpepunet_1/Tes
>
> I el programa per fer la declaració d'hisenda, quantitat de webs de
> l'administració només visibles amb IE, el .DOC com a "estàndard" de
> facto a l'administració, etc...
>
> Això és neutralitat tecnològica?
>
> Demà m'afeitaras!
>
> Jordi

Ho sento Jordi, no acabo d'estar d'acord amb tú.

No crec que prohibir software privatiu a l'administració pública sigui
la millor manera per a promocionar-lo. Hi han altres maneres. A més
que s'ha d'imposar per qualitat (que majoritariament ja en té) i un
xic de publicitat.
El que sí que hauria de fer l'administració és regular com s'utilitza
el software lliure. T'has parat a mirar quants servidors de
l'administració fan servir apache, tomcat, jboss o molts d'altres
productes?
Són un munt, i a més són el resultat de l'adjudicació de concursos
milionaris a consultories que instalen un paquet que es baixen
d'internet gratuitament, toquen quatre configuracions i a passar per
caixa.
Crec que en els concursos públics s'hauria de valorar positivament si
part del pressupost de l'adjudicació es destina a fer donacions als
desenvolupadors de projectes open source. Això sí que contribuiria a
millorar la qualitat d'aquests i el seu ús.
La gent que es curra aquests projectes bé que menja, i que jo sàpiga
no existeixen forneries que proporcionin baguettes free (amb el sentit
de gratis i no de lliure)

Esteve

P.D. La declaració de renda d'aquest any passat ja es podia fer sota
linux o sota mac (via web, no és el mateix menys dóna una pedra)