[matarosensefils] OFF TOPIC: Problemes amb l'open office

Moisès Burset Albareda mburset a imim.es
dll abr 11 12:00:20 CEST 2005

Bones Elric,

>Has de canviar les locales, no se com es farà en el redhat, amb debian amb un
>simple dpkg-reconfigure locales ho tindries fet!

Pos si, tenies raó, la cosa anava per aqui, encara que no m'acabava de
quadrar que en les finestres de shell si que hem sortien els accents.
Resulta que com a variable local de llenguatge s'utilitza LANG, que
estava correctament definida (LANG=ca_ES a euro), però jo havia definit
(per mantenir la ordenació del sort tal i com havia funcionat tota la
vida en unix) la variable LC_ALL=C, i resulta que en teoria aquesta
variable sobreescriu el valor de LANG o de qualsevol de les LC_*. Les
shells, pel que veig, llegeixen la variable LANG i passen del valor de
LC_ALL (incorrectament, segons el man del bash), en canvi el soffice
llegia la LC_ALL i, per tant, no hem deixava posar accents. Moraleja:
complicar les coses innecessàriament porta a que sigui dificil entendre
com funcionen, i això porta problemes... Suposo que el paquet de debian
que cites el que fa es configurar aquestes variables d'entorn, no?

>Doncs posali una cosa una mica mes actual, sinó s'està emportant una ideia
>equivocada del que es el programari lliure en la actualitat.
>Et recomano una debian amb el repositori del kde 3.4, es ben fàcil de
>instal.lar amb el debian installer i te n'oblides de reinstal.lar fins que
>peti algo de hw.

Perque he de canviar el sistema si ja fa el que necessito? Maleït
consumisme... :-)
Bromes a part, m'estic passant a debian en el meu ordinador, però fins
que no ho tingui clar passo d'embolicar la troca, perque la parenta el
necessita per kurrar... I que consti que si hem passo es perque la
filosofia debian hem mola més, no perque sigui més modern, que masses
cops que una cosa sigui nova no es garantia de que funcioni millor ni de
que doni menys problemes, i si no mira al teu voltant en la vida
diària... (ui, ui, que ja començo a filosofar... com va dir algú fa poc,
fumo massa a les nits...).
    Vinga, a kurrar... I moltissimes gràcies per la teva ajuda.
    Ens veiem.

        Ermoi

Adreça de la llista: http://lists.rinho.com/cgi-bin/mailman//listinfo/llista