[matarosensefils] Re: Servei DNS dins de la xarxa sensefils

Simó Albert i Beltran sim6 a sindominio.net
div des 10 17:42:40 CET 2004

Hola

A Dijous 09 Desembre 2004 13:25,
 Juan Ruiz va escriure:
> Que quieres decir con intalar un DNS en cada
> red ethernet... yo no creo que sea lógico que
> cada máquina conectada a la red se tenga que
> intalar el Bind...

Bé la lògica és molt relativa ;-)
Un Bind configurat per defecte (sense zones)
l'únic que fa és una cache DNS. Així doncs
acceleres les peticions reincidents a cada
domini. El tràfic de resolució de noms representa
un 5% del total aproximadament. Per tant
s'aconsegueix més rapidesa com més ràpida sigui
la xarxa. Doncs la millor seria l'interna
(loopback). Per aquest motiu es troben molts
portàtils amb un servidor de noms propi. Per
equips estàtics es sol buscar l'equilibri entre
velocitat i complicació de l'infraestructura. És
a dir que si no es vol mantenir molts serveis de
noms aquests s'instal·len a una xarxa pròxima i
ràpida.

El que jo he dit és el que recomano personalment.
Però poder el més òptim seria un bind a tal com ve
afegint al fitxer /etc/bind/named.conf.options
l'opció:

 forward only;
 forwarders { 10.35.168.138; };

Fins aviat